Exhibitors
Artist
ジョナサン ザワダ
Jonathan Zawada
1981年オーストラリア生まれ。
ジョナサン・ザワダは、アートとデザイン世界のアナログとデジタルの両技法を織り込む多面的なアプローチで知られるアーティストである。彼は創作活動でしばしば、つかの間ではかないバーチャル体験から、有形の芸術作品を創造することを探求する。 人工的な物と自然な物の交わりや混合を中心とする彼の世界は、超写実的であり精巧で複雑にきめ細かく表現され、それでいて大胆でダイナミックなものとして成り立っている。 ザワダの活動は、初期のルーツであるウェブデザインやプログラミング、そしてさらなる進化の成果である商業グラフィックデザイン、イラストレーション、さらにはアートディレクションの各分野の知識を活かし、現在ではオブジェクトや家具のデザイン、彫刻、動画、美術展示そして絵画などにまで至る。 彼の手がけたアルバムのアートワークは2つのオーストラリアレコード産業賞(ARIAS)他、数々のグラフィックデザインの賞を獲得。ロサンゼルス、パリ、東京、ロンドン、シドニー、北京など世界中のコンテンポラリーギャラリーで油絵の個展や作品展示会を開催する。また、Vivid 2018にて、シドニーオペラハウスのライティング・オブ・ザ・セイルズのディレクターに任命され、「Metamathemagical(超数学魔術的)」と題された15分間のプロジェクションマッピングを上演した。 ザワダの仕事は、商業的、また非商業的なものにも及び、商業分野とファインアート分野共にしっかり根をおろしていると言えよう。自分の活動について聞かれると、「最近は単純に、自分はものを作るのが好きなのだ、という考えに落ち着いているよ」と彼は言及する。
Jonathan Zawada (b.1981, Australia) Known for his multi-faceted approach to the field of art and design which weave both the analogue and digital, artist Jonathan Zawada is often seeking to create tangible artefacts of transient, ephemeral virtual experiences in his work. Centered around the intersection and blend between the artificial and the natural, Zawada’s world is hyperreal – delicate and intricately detailed, as well as bold and dynamic. Zawada’s practice is informed by his early roots in web design and coding and his further evolution into commercial graphic design, illustration and art direction and now includes object and furniture design, sculpture, video, installation, and painting. He has won awards for his graphic design including two Australian Record Industry Awards (ARIAS) for album artwork and has presented solo exhibitions of his oil paintings and installations in contemporary galleries around the world including Los Angeles, Paris, Tokyo, London, Sydney, and Beijing. Also, he has been appointed as the director for the lighting of the Sails of the Sydney Opera House for the Vivid 2018 where he displayed a 15-minute projection mapped piece entitled Metamathemagical. Zawada runs the gauntlet of commercial and non-commercial realms; he has a foot firmly in both the commercial and fine art camps, when asked to describe his practice he says, “recently I’ve simply settled on the idea that I like to make things”.
Galleries
Galleries